Omfamna (bild 72 av 365)

Säga vad man vill om isörten, men snabb är den inte. Jämför man med tandpetaren så ser man att den trots allt växer, men den verkar lite nervös för att dra igång på riktigt. De första hjärtbladen liksom vägrar att släppa taget om fröskalet och omfamnar lite krampaktigt de nya bladen som kommer fram. För 12 dagar sedan så såg det ut som på bilden under denna.

Jag vill att den ska börja växa ordentligt nu. Jag vill börja skörda!

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

isört

 

Bild för 12 dagar sedan:

isört

4 reaktioner på ”Omfamna (bild 72 av 365)

  1. Kanonbra tolkning… å jag blir så inspirerad av dina fina odlingsbilder. Hoppas den dagen kommer då jag själv kan dra igång små odlingar. Ha en fin söndag!

  2. Vilken härlig bild – och tolkning (!). Har kikat igenom flera av dina bilder – Det är något speciellt med naturen, och du lyckas fånga detta på bild!

Kommentera

