Almanacka (bild 70 av 365)…eller… Det är min födelsedag i dag :)

Hemma hos oss har vi en plåttavla som visar datum. Var den kommer ifrån har mannen glömt bort, men förmodligen något loppis eller liknande.

Dagens datum är lite speciellt eftersom det är min födelsedag. Uppvaktning mottages tacksamt och bestämt genom att du planterar ett träd.  😉 Jag är väldigt förtjust i träd! Plantera ett hemma hos dig själv eller på t.ex WWF eller Vi- skogen.

Ett växande träd tar upp ca 20 kg koldioxid varje år då det växer och det är ju bra för både dig och mig, fåglar, insekter och alla andra. Kort sagt: Plantera ett träd, såna kan man aldrig få för många av!

Själv kommer jag att fira födelsedagskvällen genom att göra första träningspasset för året. Det kanske t.o.m kan bli en vana. 🙂

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

almanacka_henkel trocken

29 reaktioner på ”Almanacka (bild 70 av 365)…eller… Det är min födelsedag i dag :)

  1. Stort grattis på födelsedagen! Idag blir det att plantera vildpelargonfrön 😉 De tar inte upp så mycket koldioxid, men är vackra och gröna 🙂 Ha en fin födelsedag!

  2. Har den äran att gratulera! Och smäll upp en riktig skumpa vet ja´! Kanske efter träningen då…?!

  3. Grattis!!!
    Själv kommer jag istället att röja ibland mina träd så de som blir kvar växer bättre och inte huset riskerar att få ett träd över sej! Funderar på att göra nån typ av trädgräns däremot till grannarna på bägge sidorna om oss (då staket är förbjudet)! Helst plantera björk som är vackert och ett skönt avbrott mot all tall å gran!!!

  4. Grattis en dag i efterskott. Skänka pengar till att planera träd gör jag lite då och då. Träd är planetens lungor, – så viktigt!
    Trevlig helg!
    Luna

Kommentera

