Glitter (bild 66 av 365) eller… Snigelslem är bra för hyn sägs det

Jag har stora krukor med paprikaplantor . Jag berättade 2 jan att jag hittat tre stycken småsniglar i en av krukorna. De måste följt med ägg in då jag tog in krukorna för vintern. Nu såg jag ett glittrande nät av snigelslem i en annan kruka. Snigelslem är väldigt speciellt. Det kan vara både flytande och fast beroende på tryck. Det gör att snigeln t.o.m kan krypa över ett rakblad utan att göra sig illa. I den här filmen finns mer info om sniglars alla superkrafter.

Det är inte bara inom industrin som man tänker sig att snigelslem är bra upptäcker jag då jag söker runt lite vad snigelslem egentligen är. Det används tydligen inom skönhetsindustrin i hudkrämer och man kan t.o.m få ansiktsbehandlingar där tre sniglar (eller snäckor som de heter om de har hus) kryper runt på ansiktet i 20 minuter.

Du kanske inte borde vara så snabb att döda dina sniglar och snäckor i trädgården? Låt några krypa runt på ansiktet först. Det ska tydligen vara väldigt behagligt….För inspiration titta här. ”It gives the skin an instant glow”….

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här,

glitter_snigelslem

20 reaktioner på ”Glitter (bild 66 av 365) eller… Snigelslem är bra för hyn sägs det

  1. Bokstavligen: En snigel på ögat.
    Det gäller att ha munnen stängd om man vill bli fin i hyn.
    En marknad för användning av mördarsniglar kanske. De har ju väldigt mycket slem. Det kommer kanske.

  2. Hmm… ..ja jo jag förstår vad jag läser men det känns som bortom en gräns. Precis som den där dansken som började anrätta mördarsniglar och menade att de var en delikatess. Jag vill inte testa 🙂

  3. Ha-ha! Vilken absurd känsla det skulle vara att ha sniglar som kröp i ansiktet 🙂 Har du hållit en Vinbergssnäcka i handen någon gång? De rackarna börjar ju direkt att raspa i skinnet och tänk dig att de gör det på din överläpp! Huga!

  4. Hur ser man ut i ansiktet efter att mördarsnigeln har dragit fram där. Råkar man ta i en så är det ju jättesvårt att bli av med slemmet. Jag hoppar också detta.

  5. Hmmm, tur vi inte vet allt som finns i krämerna…
    Jag tror jag passar den behandlingen, det räcker när de ”slemmar” på händerna. Nu kanske jag ska gnida in det i stället för att tvätta bort det 🙂

Kommentera

