På plats (ord nr 64 av 365)…eller…Styltflugan är kvar!

För en månad sedan så hittade jag denna styltfluga bland frösådderna. Den är fortfarande kvar! Den håller sig där i fönstret. Det jag undrar är om den ätit upp alla små sorgmyggor som dök upp, men som nu inte alls syns till…Om jag läst på rätt så ska den leva av sånt, men riktigt hur jakten går till vet jag inte för den ser inte ut som den skulle kunna ta fast något. Hur lång livstid har såna här egentligen? På den här bilden ser den betydligt mer skrämmande ut än vad den är. Den sitter på ett smalt, smalt paprikablad på en liten planta, så den är verkligen inte stor.

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här,

Dolichopodidae_styltfluga

10 reaktioner på ”På plats (ord nr 64 av 365)…eller…Styltflugan är kvar!

Kommentera

