Träff (bild 57 av 365)

Love is in the air? 😉 More birds can be found at I´d raher b birdin´

Först satt hanen alldeles ensam, men strax efter så kom honan och satte sig där också. Kanske hade dom stämt träff där på en av de få gatlampor som vi har i byn?

Hanarna på större hackspettar har en röd fläck i nacken. Det har inte honorna. De satt inte och väntade på att jag skulle hinna byta till ett mer passande objektiv, så jag skulle kunnat komma närmare, utan flög ganska snart iväg någon annanstans tillsammans….

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

större hackspett_hona_hane

13 reaktioner på ”Träff (bild 57 av 365)

  1. Alltid kul med ett par! Här har jag aldrig sett den större hackspetten i par, däremot ett par gröngölingar idag 🙂 Häftigt att hamna hos dig förresten, vi läser samma blogg det var så jag kom ihåg att hälsa på här. Annars visste jag ju om din blogg 😉

    Kram, Lisa

  2. Så fint! Tänk att det alltid är hannen som får den vackraste fjäderdräkten….snygga är de i alla fall. Ett tips är att ha stora talgbollar som hänger löst, det gillar de små rackarna. Har ett par som kommer titt som tätt så länge det finns. 🙂

Kommentera

