Färgstarkt (bild 58 av 365) och Vårtecken 23 feb

Even flies prefer yellow. 😉 More yellows can be found at Monday mellow yellow. More Macros at I heart Macro

Jag förstår att det är fler än jag som ryggar tillbaka lite då man ser en sån här bild, men vad gör man inte för ”konsten”? 😉

Tyckte det blev färgstarkt när denna fluga satte sig inne i mina lysrörslampor (till växterna) på elkablarna …

Vad det är för sorts fluga vet jag inte, men det är en sån där olustig sak som studsar mot taket och som är omöjlig att lyckas hitta av med flugsmällan…Den här årstiden ska ju flugor inte alls vara vakna hemma hos mig, men den här vintern är som sagt inte som en vanlig vinter. Den verkar i alla fall ha satt på sig vinterpälsen… 😉

Andra vårtecken ute i landet kan du hitta hos Annica

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

fluga i lampa

17 reaktioner på ”Färgstarkt (bild 58 av 365) och Vårtecken 23 feb

  1. Usch vad de är jobbiga när de surrar och smäller i tak och väggar hela tiden. Vi har haft några trötta flugor inne hela vintern, tro de kommer in med veden (tillsammans med sina vänner getingarna och spindlarna). Men nog är det ett vårtecken alltid att de börjar vakna upp ur sin slummer.
    Vad roligt att du vill vara med i Vårteckensutmaningen =)
    Önskar dig en fin vårvecka full med sol och värme!
    Kram Annica

Kommentera

