Louise gick ut och verkar inte komma tillbaka…

Nu har det gått en vecka sedan vår katt Louise gick ut. Hon började bli rätt gammal och har inte varit riktigt lika pigg som förut. Det var nästan så att jag kände det på mig då jag släppte ut henne att det var sista gången. Det kan ju så klart vara så att hon fortfarande dyker upp, men Louise går inte gärna ut på vintern och hon stannar aldrig ute längre stunder. Det verkar därför inte så troligt att hon kommer tillbaka. Vädret har dessutom varit rätt tråkigt några dagar och snön har fallit i stora mängder så några spår har vi inte sett.

Det är inte konstigt om katter dör när de är 17 år, men lite tomt är det i soffan där hon brukar ligga….

katt med morrhår

Louise

30 reaktioner på ”Louise gick ut och verkar inte komma tillbaka…

  1. Ska jag trycka på gilla-knappen eller inte?
    Jag gillar bilderna av katten, att hon är/blev gammal, att hon var omtyckt.
    Men det går ju inte att gilla att hon är död bara så där…? Eller?

    Känner katter på sig att de ska dö så att de går ut och gömmer sig i naturen? Så där som vilda djur kan göra?

    1. Jag vet inte om det är så, men det kändes nästan så. Några av våra andra katter har försvunnit under tiden som vi haft Louise, men de har alla varit hannar och de blev mycket yngre så jag antar att de blev tagna av något rovdjur eller kanske blev överkörda eller något liknande…

  2. Men åhhh så tråkigt. Det är min värsta fasa att inte riktigt veta vad som hänt när katten inte kommer hem. Jag hoppas du får bekräftat vad som hänt henne. Gamla katter kan ju bli lite dementa, kanske har hon förirrat sig?
    Kramar om

  3. Vackra fotografier på en omtyckt fin gammal katt. Och jag förstår tomhetskänslan. Jag hade en hund som visste och visade att den skulle somna in, så jag tror att en del djur vet. Hoppas ni får svar! En stor styrkekram från mig.

  4. Aww vad tråkigt. Vet inte hur jag skulle reagera på att Freya plötsligt inte kom hem en dag, men skulle förmodligen bli helt ifrån mig. Håer tummarna för att ni får veta vad som hänt.

  5. Så tråkigt! Vår förra katt blev 21 år. Det var fruktansvärt tomt efter honom, han hade växt upp med barnen.
    Hoppas ni snart får besked eller ännu hellre att han kommer hem helskinnad.
    Styrkekram Luna

  6. I don’t like your cat’s going away, but I like your photos. Some years ago our cat left after we had put medicin on to her paws – and never came back. She was about ten years old.

  7. näää, så ledsamt! hoppas hon kommer tillbaka, så att du får vetskap. j
    ag saknar min vovve ännu, det har gått 19 månader sen vi miste honom.
    aino

  8. Får tårar i ögonen när jag läser om din katt. En vän till mig sa en gång att vissa katter gör så där, de går iväg och lägger sig för att dö någonstans i avskildhet. Vet inte om hon sa det för att trösta mig när vår katt gick ut en dag och aldrig kom hem igen, men på något sätt tycker jag ändå om tanken att katten valde själv. Det jobbiga för oss mattar är ju att inte säkert veta vad som hände. Kommer den hem igen? Hur länge ska man vänta?
    Dina foton på din katt är så himla fina, hoppas du får ett svar på vad som hände.
    En stor kram till dig!
    Kristina

Kommentera

