Beroende (bild 53 av 365)

Utan elektricitet vet man knappt vad man ska göra i dagens samhälle. Jag blev inte förvånad att elavbrottet hände idag med tanke på vädret och alla träd som hänger över ledningarna, så jag hade hällt upp vatten för säkerhets skull. Tack vare vedspisen så kan man både hålla värmen och laga mat även utan el, men vatten måste man ha. Utan el så fungerar inte pumpen som ser till att vattenledningarna fylls.

Nu har elen kommit tillbaka redan efter 4 timmar, så vår dag blev inte alltför kaotisk, men grannarna som sett fram emot att följa herrarnas stafett blev inte helt nöjda…

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

elnät

14 reaktioner på ”Beroende (bild 53 av 365)

  1. Ett beroende vi tar för givet i dagsläget. Förstår att dina grannar var bedrövade, så spännande som stafetten blev 🙂

    Ber om ursäkt för att jag varit värdelös som bloggvän sista tiden. Jag har inte helt fått tiden att räcka till för besök och den egna bloggen är något eftersatt. Jag har ägnat helgen åt att försöka reparera de skador jag åsamkat 😉 tack föra tt du fortsatt besöka mig och lämna små avtryck

    Många fina och härliga vinterbilder du presenterat under min frånvaro.

  2. Så här såg det ut här utanför tills för någon månad sedan. Nu är alla stolpar borta, ledningen nergrävd. kanske törs jag sluta spola upp vatten så fort blåsten sätter fart.

Kommentera

