Kan grå trädgårdsminnen vara vackra?

I denna vecka uppmanas vi att gräva i arkiven efter grå färgminnen. Grått kan vara både vacker och fult precis som alla andra färger. Vad du tycker kan du bilda dig en uppfattning om här nedan och så hittar du fler grå bilder hos Charlottes trädgård.

Vill du veta mer om varje bild så hittar du en länk under varje bild som tar dig till sidan där bilden fanns i somras.

dike som dränering

Ett dräneringsdike som jag grävde i slutet av mitt trädgårdsland fick kullerstensbeläggning i somras

uggla som fågelskrämma

Fågelskrämma som fungerade, men man fick byta plats på den lite nu och då.

Cassis under solstol

Solstolar bakom huset. Ibland är det bättre att ligga under dom.

ogräsvatten på jäsning

Lupiner och lupinrötter på jäsning i en zinkhink nere vid sjön

jordgubbsbädd med kullerstensbeläggning

Kullerstensbeläggning som täckning för jordgubbar

jordgubbsplantor med ulltäckning

Fårull som täckmaterial till jordgubbarna

snigel på ull

Den här snigeln verkade tycka att det var lite jobbigt att krypa på ull i alla fall. De två fröna ser inte ut att kunna gro så lätt heller, så ull kan nog vara ett bra material. Jag ska göra ett nytt försök även denna sommar.

madonna vid äppelträd

En madonna bland smultronen

barrträdlöpare

En barrträdslöpare tror jag att det är. Någon sorts ”löpare” är det i alla fall.

måne 2

Lite högre upp ovanför trädgården och lite senare på säsongen också, en måne. Det är inte så långt till månen egentligen. Hela universum är däremot offatbart stort. Vill du veta mer om det så skrev jag några rader om det på samma sida.

23 reaktioner på ”Kan grå trädgårdsminnen vara vackra?

  1. Hihi, jag gör nog som katten, drar mig tillbaka till skuggan efter en stund i solen. ;D
    Tack för dina fina bilder och dina tankar om grått i trädgården. Intressant med ull som täckmaterial. Första tanken är ju varmt och gott om rötterna och håller det sniglarna borta så är det ju en fantastisk egenskap.

    Ha en fin helg!

  2. Väldigt intressanta och vackra bilder. Stenar är så vackert och användbart. Nu gav du mig idén om sten som marktäckare under smultron och jordgubbar – tack för det!

  3. Vilka annorlunda motiv. Men det är det som är roligt när någon hittar på ett tema. Det blir så olika. Sten med v’xter blir väldigt fint. Ull i trädgården har jag hört om, men det är väl inte så många som har tillgång till det.

    1. Tydligen så bränns ullen mest. Ingen vill ha den längre, så den här ullen fick jag gratis eftersom hon slapp bränna den! Om du är intresserad så kolla med fårägare där du bor.

  4. ÅHHH vilka vackra sommarfoton 🙂 nu fick jag vårkänslor… var nere vid Saltholmen och havet första gången idag och då känns det som vår är på G.

    Ny post ute…att använda skor som dekor:)

    Ha en fin vecka

    LOVE Maria at inredningsvis – inredning it’s, Swedish for decor 🙂

    ps katten är skön haha

  5. Många vackra bilder… madonnan är så fin där hon står… och macrobilden på löparen (tror också på barrträdslöpare) är kanon!
    Dessutom en bra länk om gödsel av lupinerna… tack, tack!

Kommentera

