Uppflugen (bild 41 av 365)

Min Styltfluga (Dolichopodidae) som jag berättat om tidigare lever vidare i fönstret bland omplanterade pelargoner och frösådder. Eftersom den ska vara en rovlevande fluga, så är min förhoppning är att den äter upp eventuella växtsugare som dyker upp, men det verkar inte finnas så många där i fönstret så den har det nog magert just nu.

Här sitter den uppflugen på fönsterglaset. Ljuset som blänker lite på ryggen är reflektioner från växtbelysningen.

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

Styltfluga (Dolichopodidae).

8 reaktioner på ”Uppflugen (bild 41 av 365)

Kommentera

