Trädgårdsminnen i brunt

Charlottes trädgård uppmanar oss att titta på det bruna vi hade i trädgården. Här hade det ju varit snyggt om jag kunnat plocka fram någon chokladblomma eller liknande, men tyvärr. Det mest blomlika var olika sorters fröställningar. En hel del trevliga djurbekantskaper hittade jag också. Svårt att välja ut några favoriter, men det var kul att titta tillbaka. 🙂

Som vanligt finn det en länk under varje bild om du vill veta bakgrunden till att bilden hamnade i bloggen i somras.

igelkott blomma fröställning

Jag kan inte låta bli att tycka den här påminner om en punkare. Mer att läsa finns under Sporer och frön är som trädgårdsfolk är mest

syrenfrökapslar

Syrenfrökapslar

i mitt växthus bor det en padda

En padda bor i mitt växthus

Autographa pulchrina 2

Den här ser ju bara för rolig ut. Uppifrån ser den ut som en glänsande barkbit

9 reaktioner på ”Trädgårdsminnen i brunt

  1. Det är ett nöje att titta tillbaka, lika mycket för nostalgin som det ju också är ett sätt att tänka framåt (och ha lite att göra för stunden…) Dina bruna djur-vänner är bedårande. Sällan har jag sett en så -faktiskt – snygg padda. 😀
    Och fjärilen, den ser ju ut att ha en fladdermus ansikte. Vilken filur. :))
    Ha en fin helg!

  2. Så fina bruna! Är det ett stort fly på sista bilden? Jag måste säga att jag tycker paddor är mycket fula, men den här har min beundran! Nästan lika fin som en groda. Ha en fin helg!

  3. Undrar om din padda är släkt med min 😉 Jag gillar brunt i blomform, i choklad och faktiskt i det mesta tror jag. En varm och ombonande färg. Ha en fin helg. /Anette

  4. Förstår att du fått en ”Guldbagge” för alla dina fina bilder både på brunt och annars. (HIHI) Det måste väl vara en sån den sista bilden??
    Ha en fin lördag
    Kram Meta

  5. Brunt är så vackert och med så många fina nyanser. Härliga bilder du har här. Tur jag är stor och stark annars skulle jag bli liite rädd för den läskiga sista saken 🙂

    Ha det gott! Carina

  6. Tack för att du inte glömmer djuren i trädgården! Och vilket fint ljus du har fått i bilderna med fröställningarna. Fast de är bruna känns bilderna glada och pigga

Kommentera

