”Närgånget” (Bild 38 av 365)

Nu har den första pelargonen som jag klippte ner skickat ut sin allra första bladknopp. Den är inte stor och på den så sitter det små droppar när man tittar närmare. Ser nästan ut som sådana där droppar som en del köttätande växter har för att små insekter ska fastna. Nu är inte pelargon någon köttätande växt, så jag antar att det är något annat. Det gjorde mig glad att se att åtminstone en av pelargonerna  alltså överlevt min behandling hittills!

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

pelargonskott

2 reaktioner på ””Närgånget” (Bild 38 av 365)

  1. Jaha där ser man! Jag trodde först det var en närgången studie av sileshår. Får nog titta på mina pelargoner via makrot jag också. Kul att de redan bryter – då får du nog mycken fin blomning i sommar.

Kommentera

