”Pang”…eller… Spikar behöver inte en hammare för att ge ifrån sig ljud (bild 33 av 365)

A nail  has ”popped out” by itself due to the changes in temperatures. More red at Ruby Tuesday too

Det här är inte en spik som någon glömt att spika in. Det är en spik som på grund av växlande temperaturer i träpanelen har ”dragit ut sig själv”. När man som jag bor i ett gammalt trähus kan man höra pangande ljud då spikar dras ut. Man blir minst sagt lite överraskad första gången man hör det.

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

övermålat_spikhuvud

23 reaktioner på ””Pang”…eller… Spikar behöver inte en hammare för att ge ifrån sig ljud (bild 33 av 365)

  1. Hmm. Jag har ju fotat otaliga spikar, men jag har nog aldrig faktiskt tänkt tanken hur det kommer sig att de har rymt från väggen. Med en smäll? Häftigt! Och snygg bild!

Kommentera

