”Perfekt” (bild 32 av 365)…och så lite filmtips.

More macros at NF Blo-Ma and  I heart Macro

En blomma, som glöms bort i ett fönster och plötsligt levererar de mest utsökta blommor, kan inte vara annat än perfekt. Tydligen kan man äta en del orkidéer också, men jag tänker inte prova för en del är också giftiga. Jag vet inte ens vad det är för sort jag har. Orkidébommor skulle vara vackra dekorationer på en sallad, men jag får nöja mig med gräslöksblommor och andra mer kända ätliga blommor istället. Denna vackra snygging får helt enkelt bara stå och vara snygg!

Har tidigare tipsat om några filmer som handlar om växters fantastiska liv, men om du missat dessa, så kan du fortfarande se dom på URplay. Fotot är fullkomligt magiskt och David Attenborough levererar som vanligt. Tyvärr kan du bara se dessa länkar i Sverige, men du kan se dom t.o.m juli månad.

Regnskogens botanik

Dolda egenskaper

Smarta överlevare

Om man vill se hur filmningen gått till så finns det även en Växternas hemliga liv-bakom filmen

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

orkidéblomma

12 reaktioner på ””Perfekt” (bild 32 av 365)…och så lite filmtips.

Kommentera

