Gula minnen

Yellow memories from last summer

Charlottes trädgård efterlyser ljusgula trädgårdsminnen. En inte helt lätt färg. Alla mina gula är verkligen knallgula, men eftersom jag missade det tillfället då man tog fram sina gula minnen, så väljer jag att tolka dagens tema enbart ”gul” kort och gott. 🙂

Som vanligt har jag en länk under bilden om du vill läsa i vilket sammanhang bilden var med i bloggen i somras.

frökapsel på en näckros

Näckros som bildat sin frökapsel

mimikry_fluga i smörblomma

Blomfluga i smörblomma

fjäril 2

Fjäril suger nektar ur enblommande pac choi

honblomma squash

Inne i en honblomma av squash

squashkaka med jordgubbar

Squashkaka med recept

hanblomma gurka

Guldbagge mumsar på pollen ur en hanblomma av gurka

15 reaktioner på ”Gula minnen

  1. Gult lyser upp oavsett vilken nyans eller styrka. Så häftig frökapsel på näckrosen, det har jag aldrig sett förut. Jag anar att det kanske inte är så ovanligt och att jag kommer att se dessa överallt till sommaren, när du nu har uppmärksammat mig på fenomenet.
    Ha en fantastisk helg!

    1. ja precis. Det här är en sån där vanlig gul näckros som man ser överallt i insjöar.Förmodligen påminner frökapslarna om varandra oavsett vilken sorts näckros det är. Jag ”såg” den för första gången förra sommaren!

  2. Näckrosen ser för rolig ut. Det finns sköldpaddor som har munnar som är väldigt lika när de sticker upp ur vattnet. Sköldpaddsnäckros 😉

    Kram
    //Linda

  3. De gula är fina men detaljerna i deras besökare är spännande. Jag är själv dålig på att se och studera dem så därför är dina bilder kul.

    Ha en fortsatt fin lördag! Carina

Kommentera

