”Ljuslek”…eller… Varför är det ett färgspel som efter ett prisma i bilden? (bild 29 av 365)

More skies can be found at Skywatch Friday and Scenic weekends

I dag är det fredag. På en av förra helgens bilder såg jag en lite regnbågsaktiga strimma. Vad har ljuset brutits i? Är det något på linsen eller?

Kan man kanske hoppas att det blir lika härligt väder den här helgen? 🙂

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

ljuslek

20 reaktioner på ””Ljuslek”…eller… Varför är det ett färgspel som efter ett prisma i bilden? (bild 29 av 365)

      1. canon EOS 1000D, men det är inte kameran som som gör bilden som en fotograf sa.
        En jobbarkompis berättade att någon sån där superfotograf hade skickat in bilder från sin mobil och vunnit en tävling.:) Det gäller nog mer att ”se” bilder. Sen i såna här sammanhang så är det ju bara på kul, lite som att lösa korsord och försöka tänka lite kreativt!

      2. Du har så rätt egentligen! Äh jag får vara med och använda mig av de jag har 🙂
        Tänkte mest på upplösning och bildkvalitet, men det är kanske inte så viktigt egentligen. De viktiga är att ha kul 🙂

  1. Det kallas lens flare (linsreflektion) och händer ofta när man fotar i motljus.
    Gillar bilden med denna soliga vinterstämning!

Kommentera

