Vad är det för fel på paprikan?

Mitt bland alla fina blad så fanns det på den ena paprikaplantan ett gult blad. Det är inte ett blad längst ner som jag tänker mig att det kan se ut om det är kvävebrist. Det är bara på ett enda blad och en brist borde väl visa sig lite mer generellt eller? Kan det vara någon sorts svamp? Röda kärl kan man också se. Helt friskt var uppenbarligen inte bladet och det är numera borttaget, men vad berodde det på?

paprikablad-gult

paprikablad-gult2

paprikablad-gult3

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

10 reaktioner på ”Vad är det för fel på paprikan?

Kommentera

