”Ljust”…eller… Nu äntligen märks det att vi går mot ljusare tider! (20 av 365)

More skies at Skywatch Friday.

Strax efter Tjugondag Knut händer det alltid varje år. Då upptäcker jag att ljuset faktiskt kommit tillbaka. Det ska officiellt vända redan strax före jul, men  det brukar vara någon gång i mitten på januari som det känns och märks på riktigt. Idag är det kallt, men soligt. Den lilla snön som föll gjorde bara att det glittrade lite extra i luften. 🙂

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

träd i ljus

20 reaktioner på ””Ljust”…eller… Nu äntligen märks det att vi går mot ljusare tider! (20 av 365)

  1. det är härligt när man börja märka vändningen av ljuset. så nu i dagarna har jag ställt om timers här hemma, en hel timme! jippiii, vi är på rätt sida nu. varde ljus!!
    aino

  2. Ja vändningen för ljusare dagar är seg som om bromsen hakat upp sej och inte lyckas vända i rätt tid! Fast jag såg det efter Nyåret då det innan var så kort tid med dagsljus! Fast i år har åtminstone jag inte haft många solglimtar att fota i hittills så när man ser tendens till sol gäller det att fort springa ut annars är det strax borta igen(fått erfara detta ett par gånger)!!! Kram ;D!

Kommentera

