”Fascinerande”….eller…snöflingor i motljus (21 av 365)

Snowflakes truly fascinates me! More macros at I heart macro

Snöflingor är fascinerande. Jag upphör aldrig att förvånas över hur vackra de är, särskilt när solen lyser igenom som på den andra bilden. Synd bara att de är så små att man inte kan använda autofokus!

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

snöflinga

snöflinga på gren

24 reaktioner på ””Fascinerande”….eller…snöflingor i motljus (21 av 365)

  1. Jättefina bilder! Jag tycker också att de är fascinerande! När vi kollar på snö i skolan blir eleverna alltid fascinerade att det är just sex uddar på ALLA (hela) flingor, men att alla är olika 🙂

    1. ja det är så regelbundet, men samtidigt så oregelbundet… Jag antar att det är vattenmolekylens form och vätebindningarna som är orsaken.
      Vatten är fascinerande i alla former egentligen!

Kommentera

