”Ordspråk”….eller Utan lök stannar världen (bild nr 19 av 365)

Den här lilla ”tavlan” hänger i mitt kök. Det är ett av mina favoritordspråk. Den mest självklara tolkningen på detta kan vara att det inte finns någon anledning att gråta över småsaker. Livet är fullt av riktiga problem som man kanske hellre ska ta itu med. Den andra tolkningen som jag mer och mer börjat ta till mig på senare år är att så länge man har den absolut nödvändiga grundingrediensen lök hemma så löser sig allt!  🙂

Förra året sådde jag lök för första gången och det tänker jag göra igen. Jag blev mycket nöjd över mina Long Red Florence. Någon enstaka lökbagge försökte sig på att äta upp blasten, men några större problem var det inte. Största problemet var att jag nästan kvävde mina småplantor med slingerkrassen som satt planterad i närheten. Det misstaget ska jag inte göra om i år!

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

ordspråk

14 reaktioner på ””Ordspråk”….eller Utan lök stannar världen (bild nr 19 av 365)

  1. Hmmm LÖK vad får jag ut av det? Rå…nähh, Stekt…jaaa men då behövs SMÖR också! Men det går inte att odla! De får bli MORÖTTER fast de har jag så sällan, hahaaa….!!!! Kram ;D

      1. Kan jag skicka mina grönskande lökar till dej då jag så sällan använder dem! Okey jag lagar inte mat kanske var annan helg annars lever jag på rester resten av tiden, hahaa…! Förutom Hårdkokta ägg, Pannkakor(när mjölken börjar surna) och Smörgåsar! Det är tråkigt att äta ensam!!! Kram 😛

      2. Gräv ner dina grönskande lökar så får du fina blommor! Blommorna kommer du säkert att gilla. Lökblommor är lite sötare än själva löken och blir vackra dekorationer på smörgåsarna! 🙂

Kommentera

