”Paprika”…eller Dagens skörd (bild 17 av 365)

En av mina favoritväxt att odla är nog paprika och nu finns den som tema också i den här fotoutmaningen 365 foton. Med risk för att vara tjatig så kommer därför en bild på det jag skördade idag. Jag har tidigare diskuterat varför jag tror att de blir mindre i storlek på vintern, men skörd ger de fortfarande där de står i köksfönstret!

Bild på hur en paprikablomma ser ut kan ni se här och hur man tar sina egna frön här

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

dagens skörd av paprika

19 reaktioner på ””Paprika”…eller Dagens skörd (bild 17 av 365)

  1. Nästa säsong ska jag banne mej försöka övervintra en chiliplanta! I familjen finns allergi mot paprika men stark chili går bra. Hur gör du för att inte få spinn på din planta?
    Ha det gott!/Laila

    1. Hittills har det gått bra. Dels har jag stora krukor och dess försöker jag se till att de aldrig torkar. Sedan sprejar jag vatten på bladen med jämna mellanrum. Förra året var jag inte lika noga som jag varit i år och då åkte de ut en efter en pga spinn, men även då slängdes den sista paprikan ut först kring påsk om jag minns rätt.

Kommentera

