”Krok”…eller… Vad finns det för mild chilisort jag kan odla i sommar? (14 av 365)

Riktigt het chili är inget för oss. Faktum är att vi inte alls använt så mycket chili i matlagningen, men nu på senare tid så har även vi upptäckt att chili kan ha sin plats, så länge den inte är för stark. För några år sedan hade jag en chiliplanta. Frukterna torkades, hamnade i en glasburk, men är egentligen lite för starka för att vara optimala för oss. Fråga mig inte vad sorten heter. Jag fick plantan av en bekant.

Nu efterlyser jag därför en mild och god chili som passar bra att använda färsk i lite asiatiskt inspirerad matlagning.  Jag tänker mig att jag ska så den nu snart. Har du tips på sort?

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

chili

17 reaktioner på ””Krok”…eller… Vad finns det för mild chilisort jag kan odla i sommar? (14 av 365)

  1. Vad roligt, skulle kika vad du har skrivit det sista och ser att du är med i 365 Foton. Bestämde mig precis för att haka på. Du har en skön associationsförmåga, bra att se på dina bilder och bli inspirerad.

    Ha det gott! Carina

Kommentera

