”Guldkant”…eller… recept på havrevåffla med sikrom (10 av 365)

Waffles and fish roe. Love it! More photos at I heart Maco,   Monday mellow yellow , our world Tuesday

När man vill sätta lite guldkant på en våffla så finns det inget som går upp mot sikrom. Våfflan på bilden är en havrevåffla. Man lägger 6 dl havregryn i 5 dl mjölk och låter det stå och svälla i minst 4 timmar i kylskåpet. (Inga problem att göra det över natten.) När det är dags att grädda våfflorna så rör man ner 2 st ägg och 1/2 tsk salt. Därefter gräddar man i våffeljärn som vanligt. De känns lite nyttigare, men är lika goda tycker vi!

Mina foton i utmaningen 365 foton har jag sammanställt här. Alla andras foton i  utmaningen hittar du här

våffla med löjrom

20 reaktioner på ””Guldkant”…eller… recept på havrevåffla med sikrom (10 av 365)

  1. Väldigt fin bild! Det verkar vara genomgående i många av dina bilder, att du vågar krypa nära och lyfta fram detaljer.

    Det är knepigt att kommentera här hos dig, och jag tror att det tyvärr skrämmer iväg en del besökare. Man måste nämligen ha ett konto på t.ex. WordPress eller Google för att kunna skicka sin kommentar.
    Kan du ”sänka garden” lite och tillåta kommentarer bara med namn, mail och URL? (Jag utgår helt enkelt ifrån att du vill ha respons på bilderna.)
    Frivilligt förstås, men ett förslag.
    PixelCat, admin

  2. Det här måste testas! Jag gör ofta lite sprödare våfflor och serverar med gräddfil, rödlök och rom – men havrevåfflor! Det har jag aldrig prövat. Låter enkelt också.

    Såg att någon frågade efter enklare vägar att kommentera. Jag känner samma inför de bloggar jag läser som är på Blogger – det är omständligt att kommentera. Vad jag vet kan man i alla fall prenumerera på våra bloggar och få mejl när inlägg görs – sen kan man svara på själva mejlen…tror jag mig ha sett i alla fall. Annars är det väl en säkerhetsåtgärd från WP som jag inte vet om man kan komma runt.

    1. jag har haft samma problem med blogger på vissa, men inte alla. Jag antar att det är superenkelt att ändra inställningen om man vet hur man gör…

      Jag tycker absolut du ska testa. Det blir lite grövre, men med smaksättning så tycker inte jag att man tänker på det. 🙂

Kommentera

