Bubbel eller ”Fett kul!” (2 av 365)

Bubbly butter in the frying pan

När jag hör ”bubbel” tänker jag mest på champagne, men det finns såklart även alkoholfria alternativ! Just det här är smör som fräser i stekpannan. Det ser också rätt bubblande festligt ut. Väldigt festligt blir det i sommar med en klick smör till nyskördade, nykokta bönor eller rotfrukter, men tills dess är det ett tag.

Jag var lite orolig när jag stack ner macrot i stekpannan. Fett är knappast bra att få på linsen, men ibland måste man leva lite farligt… 😉

Mina andra foton i den här utmaningen har jag sammanställt här

Alla andras foton hittar du här

smör som bubblar i stekpannan

8 reaktioner på ”Bubbel eller ”Fett kul!” (2 av 365)

Kommentera

