Naken (bild 1 av 365)

Idag hittade jag denna nakna snigel, eller egentligen var de tre stycken i en av mina paprikakrukor som jag har i köksfönstret. De var så små att jag inte lyckades få autofokusen att fungera. De var ca 3 mm i utdraget tillstånd. Jag antar att de var några snigelägg som följt med in från i somras nu kläcktes fram. Med min syn så trodde jag först att det var ärtgroddarna som redan tittat upp, men det var det så klart inte.

Den är naken eftersom den saknar hus…Skämt åsido, sniglar har aldrig hus. De som har hus heter egentligen snäckor, men eftersom de flesta kallar snäckor för sniglar, så kan detta vara en ”naken” snigel…Kan det vara en godkänd tolkning av temat nr 198 Naken? 😉

Mina andra foton i den här utmaningen har jag sammanställt här

Alla andras foton hittar du här

snigel2

För den som vill se en bättre bild på en snigel så finns det en gammal bild här eller min favoritbild på den lilla snigeln som jag hittade inne  en ärtskida!

2 reaktioner på ”Naken (bild 1 av 365)

Kommentera

