Gick väldigt nära och där var det en egen liten microvärld….

Happy to say I did not find these in my fridge. The mould was on a plant I left in the greenhouse  earlier. By now I think it will suite better on the compost….

More macros at I heart Macro and Macro Monday 2

Det här är tack och lov inte i mitt kylskåp utan i växthuset.

Jorden har inte frusit till där än. Ångrar att jag inte tog mig tid att plantera lite tåligare grönsaker där i höstas som jag planerade.  Kvar stod den mexikanska tagetesen som det inte blev av att jag tog ut då jag tömde huset på tomatplantor. Jag var lite nyfiken på om den skulle hinna blomma. Nu är den definitivt död och äts upp av diverse mögelsvampar.

Hur intressant det än kan vara att studera en mögelodling i växthuset så gör sig plantan gör sig nog bättre på komposten nu!

mögel på mexikansk tagetes

8 reaktioner på ”Gick väldigt nära och där var det en egen liten microvärld….

  1. Fascinerande hur mögel kan bli vackert. Ju närmare man tittar desto mer upptäcker man. Som sagt en hel värld av annorlunda växtlighet.
    Önskar dig ett Gott nytt år!
    / Lena

Kommentera

