Knallrött

Red is the perfect color for Christmas. Mery Christmas! More Macros at Macro Monday 2 and more red at Ruby Tuesday Too

Knallrött är passande nog temat för Charlottes trädgård i veckan. Jag har scrollat igenom alla bilder jag haft på bloggen och det har varit förvånansvärt lite rött, förutom paprikor som börjar kännas lite uttjatat nu. 🙂

gerbera närbild 2

Jag tog helt enkelt och fuskade och fotade blommor i julbuketten som jag fick av chefen, men jag hade gärna haft lite gerbera även i trädgården. Måste kanske fixa det till sommaren?

Blommorna fick vi som hade hjälpt till lite extra under veckan vi har varje år som vi kallar Hälsoveckan. Det serverades frukost varje dag kl 9.00 och vid 8.00 var det coreträning och 14.30 meditation för den som ville. Under den veckan så hade vi även julpyntartävling som jag berättat om tidigare och en temadag. Du kanske undrar om vi hann jobba något? Jo faktiskt det hanns med det också! 🙂

gerbera närbildgerbera

För att inte helt bryta ”traditionerna” vare sig med att jag alltid har med insekter och med julens färger, så hittade jag tillslut en röd jordgubbe med grön insekt på. (en stinkfly)

Lygus rugulipennis Ludet ängsstinkfly

12 reaktioner på ”Knallrött

Kommentera

