Bakat bullar fyllda med extra allt

Yellow saffron buns filled with butter, grounded allmond, sugar, white choclate and raisins. It felt extra good that all ingrediens were organic. After all it is Christmas time so why not try to be extra kind even to the environment? 🙂 More yellows can be found at Monday Mellow Yellow

Mumsade i oss nybakade saffransbullar fyllda med smör, mald mandel, socker, vit choklad och russin här på eftermiddagen. Till det så drack vi ett glas kall mjölk. Det var väldigt gott.

Extra gott kändes det att alla ingredienser var ekologiska, förutom saffran då. Man kan försöka vara lite extra snäll även mot miljön så här i juletid tycker jag. Bättre att det är lite mindre mängd och exklusivare än mycket och billigt av allt. 🙂

saffransbullar

10 reaktioner på ”Bakat bullar fyllda med extra allt

  1. Nu blev jag sugen på att baka fler lussebullar 🙂 Jag håller med om att man ska tänka till vid sina inköp. Jag fick leta i många butiker innan jag hittade ekologisk rimmad skinka.

Kommentera

