Silvriga trädgårdsminnen

Här gick jag nästan bet. Färgen i Charlottes trädgårdsminnen i dag är silver. Hittade grönmetallic, guld, rost och brons  i arkivet, men silver var svårare. Inte ens silverpilen hade jag ett foto på.

Till slut hittade jag den hembyggda stengabionen vi gjorde i somras för att jämna ut temperaturen inne i växthuset! För den som vill se hur den är placerad och hur växthuset ser ut så kan man titta här.

stenvägg i växthuset

tomatklase framför stenväggen

Med god vilja skulle kanske också den här kålmalen kunna vara lite silvrig…;)

kålmal på pac choi

15 reaktioner på ”Silvriga trädgårdsminnen

  1. Såna där små fina kålmalar yrde runt huvudet på mig (kålhuvud?) i somras – och jag hade då ännu inte stiftat deras bekantskap. Hade dock mina farhågor – som besannades. Malen fick ordna för sin avkomma på annat håll när jag införskaffat och monterat gardinen Lill över pallkragarna. Nåja – en och annan smet in i någon oförsiktigt kvarlämnad glipa i draperingen. Man måste ju tänka på mångfalden! De gör sig fint på bild! 🙂

Kommentera

