Fågelbilder man önskat att man tagit

Fantastiska bilder på fåglar finns det dom som tar! När jag blir stor ska jag kunna fota så här också.

http://www.fagelfotosm.se/artlista

18 reaktioner på ”Fågelbilder man önskat att man tagit

      1. Okej. Det blir ett besök på Facebook och den gruppen.

        Läste om pestskråpa som du skrivit om och inser att jag blandat ihop den med rabarber sett på håll. Ett tips jag kan ge för att du ska ha dem under kontroll är att gräva ner antingen gamla takpannor eller något annat som står emot rötternas spridning. 🙂

      2. För att riktigt stärka kanten med pannor kan du också använda fiberduk runt pannorna. Du viker alltså duken med pannorna i mitten.
        Det är lite pyssel med att få det bra eftersom tanken är att pannorna ska pusslas ihop precis som på taket i en lång rad.
        Jag jobbade så att jag först grävde hela vägen där pannorna ska vara samt så djupt du vill ha dem. Du behöver också ha panna på rätt ledd, dvs den del av pannan som är uppåt mot nocken bör också vara uppåt i marken. Jag gjorde tvärtom på en rabatt och det höll inte alls. Sen kan jag rekommendera att du använder sand ungefär upp till halva djupet för att slippa allt för mycket tjälskjutning.
        Dessutom behöver du fylla på med sand när du fått pannan att stå bra och sitter ihop med den innan och detta för att få dem att stå stilla medan du jobbar. Dvs att första pannan när den står bra så fyller du på med sand till halva bredden av pannan. Packa ordentligt. Andra halvan av pannan behöver vara fri eftersom du ska sätta dit nästa. Kan rekommendera att du jobbar från vänster till höger vilket betyder att pannans ut/upp-sida kommer att vara mot gräsmattan.
        Hoppas att jag beskrivit någorlunda bra så att du förstår hur du ska göra. Hör av dig annars. 🙂

      3. tack för en bra beskrivning. Måste få tag på lite pannor bara så tror jag det får bli en sån avgränsning till våren. De börjar bli lätt aggresiva nu och närma sig trädgårdslandet…

  1. så många och otroligt fina bilder du har hunnit med medan jag har latat och roat mig. du är jätteduktig fotograf och för att bli bättre får man helt enkelt träna och fota mer och mer. tror jag. hoppas jag.
    aino

Kommentera

