Ljusgröna minnen

Gröna minnen från en sommar finns det hur många som helst av. Dessa är mina ljusgröna minnen. För fler sådana kan man titta in på Charlottas trädgård

Om du vill veta bakgrunden till bilderna så klicka på länken under varje bild. 🙂

stjärnor

Stjärnor och avancerad återvinning

cassis-orm

Cassis äter huggorm som hon själv fått tag på.

spottstrit utan sitt skydd

Spottstrit utanför sitt spott

ramslök

Ramslök i givakt

26 reaktioner på ”Ljusgröna minnen

  1. Tack för att du delar dina ljusgröna minnen. Dina bilder väcker en massa härliga minnen hos mig också, om katter som jagar ormar (till denna mattes förskräckelse…), om doftande ramslöksskogar, om lusjakt (ok din var en spottstrit och inte en lus men för mig ser de nästan lika dana ut) och om mossklädda stenar och marker.
    Härligt!
    Önskar dig en riktigt fin helg! Och LJUS! 🙂

    1. Jag är ingen ormexpert, men giftet som ormar används produceras i en körtel och sedan leds det ut i tänderna. Jag tror inte att själva köttet är giftigt, men jag kan ha fel! Katter spyr dock alltid upp diverse hårbollar och liknande eftersom detta inte kan smältas 🙂

      1. Hm, då är det något annat som gjort att mina katter alltid stått och hulkat efter att ha tuggat i sig en stackars orm.

  2. Vilka sköna gröna bilder. Spottstriten var ju ett riktigt odjur när man ser den så stor. Vallmokapseln i din header är fin. När katten själv får välja, väljer den alltså en huggorm….

  3. Vilka bilder, så fina. Cassis verkar vara en bra jägare som klarar av en huggorm. Åt hon alltså upp den, jag är helt fascinerad! Underbart med grönt!
    Agneta kram

Kommentera

