Maj är motsatsen till september

När maj kommer så kan det ofta vara snö kvar här, men mitt i all snö så sticker det upp små krokusar och rabarberknoppar.  Allt brister av liv och så fort det får en chans så dyker det upp nya saker. Landskapet förändras fort från en dag till en annan.

Rabarberknoppar ser lätt obscena ut Kanske därför de rodnar själva? Den här bilden får därför bli mitt bidrag till nr253 Rodna i fotutmaningen 365 foton.

maj rabarberknopp

Egentligen tror jag inte att det finns blåsippor så här långt norrut i det vilda, men jag planterade några under en buske för några år sedan och där finns den kvar. Den bilden får bli min bild för nr 190 Maj, i fotoutmaningen 365 foton

Om inte annat för att den känns lite mer städad och sedesam än den förra…. 🙂

maj blåsippa

En reaktion på ”Maj är motsatsen till september

Kommentera

