Det blev konstverk istället för foton i dag ;)

Tänkte att jag skulle trotsa förkylningen och gå ut en liten stund idag och fota. Kände mig  ganska pigg när jag var inne, men så snart jag kom ut på gräsmattan så började jag svettas och kände mig helt slut.

Tur för mig så satt en läcker citronfjäril och slurpade i sig nektar strax utanför dörren, så jag slapp gå så långt.

Insåg att jag hade fel objektiv, men tog några kort ändå. Rent fototekniskt är bilden inte alls bra med sina överexponerade vingar, men kanske lite konst över den? Dagens bild får därför bli mitt bidrag till nr 156 Konstverk i fotoutmaningen 365 foton.

Lite extra roligt att snabeln syns tydligt på bilden i alla fall.

För dig som vill testa dina kunskaper om fjärilar finns ett litet snabbt test här. Lycka till!

citronfjäril sticker ut snabeln 3

2 reaktioner på ”Det blev konstverk istället för foton i dag ;)

  1. usch ja, sommarförkylning. visst är det svårt att bli av med den. både gubben och jag är förkylda fortfarande, fast bättre, som tur är. så att man orkar fixa lite iaf.
    krya på dig!
    aino

Kommentera

