Tillbakablick Februari

Fotoutmaningen jag bestämt mig för att delta i kräver en februaribild och med min förkylda hjärna kommer jag inte på något mer kreativt än att visa en bild på hur det kan se ut där jag bor i februari. Även om snö kanske känns lite malplacerat en varm dag som denna.

Snö är något som vi nästan aldrig saknat på vintern sedan vi flyttade hit. Det gäller att skotta fram brevlådan så att brevbäraren kommer fram till lådan och att den inte är översnöad. Det man ser bakom lådorna är inte vår gård utan grannens.

Bilden är mitt bidrag till nr 67 Februari

januari3

Renar ser man inte varje dag runt huset på vintern, men några veckor brukar de uppehålla sig kring oss och gå över sjön. Just de här renarna är på åkern bredvid huset och jag använde ett teleobjektiv. De ville inte att jag skulle komma nära.

På vägen till jobbet så ser vi däremot alltid renar på vägen.

januari 4

2 reaktioner på ”Tillbakablick Februari

    1. jag hoppas det dröjer länge innan det kommer någon snö hit också. 🙂
      Jag tar det som en order och ser till att bli frisk. 😉 Näsan är snart ”söndersnuten” (heter det så?)

Kommentera

