Januari ingår i fotoutmaningen

Januari ingår i fotoutmaningen, men då bloggade inte jag. Nu när jag ändå inte kan vara ute i solen och förbereda trädgården inför hösten p.g.a förkylning, så tänkte jag passa på att göra en liten snabb tillbakablick. Kanske kan det roa någon att se hur det ser ut i mina hemtrakter i januari?

Första bilden är inte inne i min trädgård, men strax utanför på grusvägen där vi brukar promenera. Himlen var helt magisk den dagen.

Bilden blir mitt bidrag till best of 37 i photoblogchalenges

januari2

I januari brukar sotaren vilja komma och sota skorstenen. I år kändes det läskigare än vanligt tanken på att klättra upp där, så jag övertalade honom att komma senare….

Den här bilden med överdrivet snöhäng får därför representera nr 140 Januari i fotoutmaningen 365 foton

Jag är inte överdrivet förtjust i januari, främst för att det är så få timmar av solljus. När man åker till jobbet är det mörkt och när man kommer hem är det mörkt. Det finns en fördel och det är att stjärnhimlen kan vara väldigt vacker en kristallklar, iskylig vinternatt när det är kolsvart ute!

januari1

Kommentera

