Förkylningar kommer sällan rätt i tid, men idag är det superfel tid!

Ute är det nästan sommarvärme. Inte ens i natt ska det bli kallt.

Här sitter jag med en rinnande näsa, ont i kroppen och känslan av ett rivjärn i halsen.

Det hade ju annars varit skönt att gräva lite, men kroppen säger nej. Enda trösten är att det ser ut som att denna sommarvärme ska fortsätta ett tag till och att KANSKE hinner då mina gröna vindruvor lite längre i sin mognad innan frosten kommer.

Bilden är nr 125 Idag, Fotoutmaningen 365 foton

temperaturkurva 5 september

6 reaktioner på ”Förkylningar kommer sällan rätt i tid, men idag är det superfel tid!

  1. Samma här. Sen helgen har jag varit instängd med hosta och feber och börjar känna mig lite less. Orkar inte vara på benen. Men vädret ska visst fortsätta över helgen, vi får krya på oss!

    1. nix pix! Våga vägra förkylning! Här ska jag inte träska runt nu länge…men väldigt synt när solen skiner som på den varmaste sommardag att man sitter här inne och stoppar papper i näsan för att undvika fuktskador på parketten…

Kommentera

