Röda moln

Jag är lite förtjust i moln. Det har jag varit sen första gången jag flög i ett flygplan och såg ner på dessa bomullstussar som man ville kasta sig ner i och hoppa runt i….Redan då visste jag att moln är vattendroppar…Att de ser vita ut beror enbart på att ljuset studsar och sprids så att alla färger blandas och det ser vitt ut. När moln är grå eller t.o.m  mörkgrå, så är det för att solljuset inte tar sig igenom allt för tjocka lager av moln. Det visste jag, men erkänn att det ändå ser väldigt hoppvänligt ut när man ser dom från ovan? 🙂

Röda moln är ännu lite häftigare. Röda blir dom bara på kvällen, av samma anledning som att solnedgången är röd.

Jag gillar moln, men i helgen tycker jag att det kan vara vita fina fluffiga moln och inte mörkgrå…

kvällshimmel

Kommentera

