Blå spindeläggsäck upphittad. Återfås mot beskrivning.

Rensade perennrabatten idag. Detta görs bara någon gång per år. ”Survival of the fittest” gäller här och jag har stora plantor som får slåss inbördes om utrymmet, men några ”kryphål” finns det tyvärr ändå för exempelvis kvickrot eller brännässlor att ta sig igenom.

Rätt som det var såg jag något som påminde om en blå lins, ja en sån som man äter.

blå äggsäck 2

Nu har vi inte för vana att sprida linser i perennrabatten i min familj och några blå har vi aldrig haft i skafferiet.  Jag tittade därför nyfiket runt för att se om jag såg några andra ledtrådar . Döm om min förvåning när jag såg inte bara en utan två vargspindlar som kröp runt med varsin identisk blå äggsäck! Så nu undrar man ju var den tredje spindeln är som tappat sin. Jag känner att jag måste läsa mer om spindlar som bär runt på äggsäckar och när de blir småspindlar av det hela. För spindlar är bra kryp att ha sin trädgård som jag skrivit om tidigare!

spindel med blå äggsäck

Bilden på den blå äggsäcken ingår i fotoutmaningen 365 foton nr 83 Fynd

och onsdagstema

Kommentera

