Regnet vräker ner. Kanske därför jag tycker fjärilen är ful?

Satt och rensade ogräs när jag såg den här fjärilen. Fick för mig att det var dags att gå in eftersom vingarna var hopfällda, men även fjärilen tyckte det var dags att söka bättre skydd än så, för den sitter inte kvar där ute i regnet.

Många tycker att fjärilar är så vackra, men nog finns det läckrare insekter än den här eller..? Det kanske bara är jag och min personliga aversion mot kålfjärilar, rapsfjärilar och andra vita fjärilar som vill äta ”min” mat….

regn på ingående 2

En reaktion på ”Regnet vräker ner. Kanske därför jag tycker fjärilen är ful?

Kommentera

