Vem äter på oblekt kardon?

Är det någon som brukar odla kardon? Hur gör ni då ni bleker den? Jag tar tacksamt emot lite kunskap här, för jag är nybörjare på den här grönsaken.

Precis som i fjol så är det dock någon som uppskattar kardonen även oblekt. Jag kan bara se spåren i form av håliga blad, men ingen insekt.

kardon som någon tuggat på

Om det skulle vara en sån här snygg gräshoppa (backgräshoppa?) som jag fick se för första gången i fjol, så kan det vara värt med lite håliga kardonblad!

Gräshoppan blir min bild till fotutmmaninge 365 foton nr 80 Från förr

Backgräshoppa på ett kardonblad

Hittade dom här pyttiga också på kardonbladet. Det gav lite perspektiv. Sådant som är ett litet bladveck för mig är ett helt berg för någon annan…

Bilden blir mitt bidrag till fotoutmaningen 365 foton nr 48 Duo

allt är relativt

Kommentera

