I rätt miljö blir allt vackert

Förra våren hade jag en hel del tulpaner i ängen ner mot sjön. I år var det bara några få, men jag har också en hel del sork, så kanske är det dom som äter upp tulpanlökarna på vintern.

1 juni i fjol var det bara 5 grader på kvällen då jag var ute och promenerade. Då hittade jag den här lilla flugan som tagit skydd. Såg ut som den tagit in på lyxhotell med sidenlakan. Nästan lite söt.

Flugor på matbordet känns inte alls lika fint.

tulpan.jpg

Bilden tillhör fotoutmaning 365 foton nr 346 Vårblommor

10 reaktioner på ”I rätt miljö blir allt vackert

    1. Ja, det är fantastiskt roligt! Jag började fota för något år sen och jag har inte lärt mig alla finesser än, men det är kul! Tycker man kan se detaljer när man tittar på det i efterhand i datorn som man inte såg med ögat.

Kommentera

